AD(H)D en autisme in het bedrijfslevenWerk je als organizer in de zakelijk markt en krijg je soms aanvragen van mensen met (een vermoeden van) autisme of AD(H)D? Vraag je je af of je daar wel genoeg van weet om iemand écht verder te kunnen helpen? Zou je je willen specialiseren in het begeleiden van deze groep mensen en ben je benieuwd wat er allemaal bij komt kijken?

Kom dan naar deze informatie-ochtend over werken in het bedrijfsleven met deze doelgroepen. Corrie Breeman vertelt jou waarom er meer organizers zouden moeten komen met deze specialisatie, en wat je hiervoor nodig hebt.

AD(H)D en autisme in het bedrijfsleven

ADHD-coach, autismecoach… ze hebben vaak meer dan goed lopende praktijken en moeten geregeld ‘nee’ verkopen. Ook organizers op de zakelijke markt merken dat er onder zzp’ers en medewerkers  veel vraag is naar praktische begeleiding bij (een vermoeden van) autisme of AD(H)D. Logisch, want in de huidige maatschappij waarin kantoortuinen, flexibel werken en digitalisering gangbaar is, is het extra lastig om je werk goed te plannen en organiseren als dat toch al niet je kracht is. Mensen raken overspoeld door alles wat er op hen afkomt of wat ze van zichzelf vragen.

Op deze ondernemersochtend nemen we deze doelgroepen onder de loep. Na afloop heb je een beeld van vragen die bij hen spelen en kun je voor jezelf beter inschatten of en zo ja hoe, je je verder kunt specialiseren.

Wat gaan we doen?

In een mix van theorie en praktijk komt het volgende aan bod:

  • Met welke vragen kloppen medewerkers en ZZP-ers met een vermoeden van of diagnose autisme of AD(H)D bij een organizer aan?
  • Hoe zien trajecten eruit met deze doelgroepen? En wat maakt deze trajecten anders dan ‘gewone’ zakelijke organizing vragen?
  • Wat is belangrijk om als organizer in huis te hebben om effectief met deze doelgroepen te kunnen werken?
  • Hoe kun je je verder specialiseren in deze doelgroepen?
  • Wat kun je doen om meer klanten uit deze doelgroepen te werven?

Uiteraard wisselen we veel ervaringen uit en bespreken we een paar casussen om nog meer ‘feeling’ met deze doelgroepen te krijgen.

Wie is de workshopleider?

Corrie Breeman, ervaren zakelijk professional organizer, loopbaan- en lifecoach en gespecialiseerd in het werken met volwassenen met autisme  en/of AD(H)D. Ook heeft zij als researcher en scriptschrijver meegewerkt aan meer dan tien films over autisme, onder andere in opdracht van de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA). Ze deelt graag haar ervaringen uit de praktijk en denkt actief met je mee hoe je zelf vorm kunt geven aan je professionele invulling wanneer je gaat werken met mensen met autisme en/of AD(H)D-ers.

Vanwaar die Ondernemersactiviteiten voor Organizers?

Ondernemen vergt veel doorzettingsvermogen. Vandaar deze laagdrempelige, zeer betaalbare maandelijkse leer- en werkochtenden voor iedereen die bezig is zijn of haar bedrijf in (organizing)dienstverlening uit te bouwen. Je treft er gelijkgestemde vakgenoten, een plek om vragen te stellen, ervaringen te delen en inspiratie op te doen.

Organisatie en kosten

Deze ondernemersochtend vindt plaats in Utrecht, op donderdagochtend 19 maart van 10:00 tot 12:30 uur. De kosten: € 29,95 incl. 21% btw, zaalhuur met WiFi, koffie/thee en iets lekkers. Je betaalt van tevoren per IDEAL en ontvangt direct je btw-factuur. Ongeveer een week van tevoren krijg je per mail nog een reminder.

INSCHRIJVEN ONDERNEMERSACTIVITEIT

NB: Moet je afzeggen? Houd dan rekening met de annuleringsvoorwaarden. Tot twee weken voor aanvang kun je kosteloos annuleren. Daarna ben je het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt wel vervanging sturen.

 

Datum en tijd:
19/03/2020: 10:00 - 12:30

Locatie:
Restaurant Se7en
Mariaplaats 7
3511 LH Utrecht


Kosten:
€ 29,95 incl. 21% btw


Literatuur:
geen