Irene-van-MeijgaardTrainer: Irene van Meijgaard

Als we bewust naar onderlinge communicatie kijken, vallen je misschien bepaalde patronen op in de interactie met de ene of de andere klant. Het is nuttig om deze patronen te herkennen, het gedrag van de ander te kunnen voorspellen en er invloed op uit te kunnen oefenen. Zien en begrijpen wat er gebeurt en hierop inspelen vergt interveniëren in de hier-en-nu situatie,  tactvol sturen en feedback geven zonder het probleem naar je toe te trekken. Beïnvloeding zonder regie te nemen: een hele uitdaging!

Deze module onderzoeken we het effect van communicatie. We gebruiken de Roos van Leary om invloed uit te oefenen in de interactie, passen situationeel begeleiden toe en schatten de veranderbaarheid van de klant in. Je oefent met het opsporen van gedragspatronen en krijgt tips om op een constructieve manier feedback te geven. Wil je deze module volgen? Dan hebben De vier succesfactoren van begeleiding wellicht ook je interesse; deze module sluit daar naadloos op aan.

Opleidingsdoelen

  • Kan al naar gelang de situatie wisselen tussen vier vormen van begeleiden
  • Kan actie-reactie in de onderlinge communicatie analyseren en is zich ervan bewust welk effect het eigen handelen oproept
  • Kan een inschatting te maken van de veranderbaarheid van het gedrag
  • Herkent patronen en kan deze door vragen stellen boven water krijgen
  • Kan de stappen van een feedbackgesprek doorlopen om het gedrag van de klant positief te beïnvloeden

Kosten
De kosten voor deze vakdag bedragen € 395,- (vrijgesteld van btw). Voor de licentie voor onze online leeromgeving betaal je eenmalig €30,-; deze is een jaar geldig en hiermee heb je automatisch toegang tot andere vakdagen wanneer je deze koopt.

Datum en tijd:
18/05/2021: 09:30 - 17:00

Locatie:
Volksuniversiteit Utrecht
Nieuwegracht 41
3512 LE Utrecht


Kosten:
€ 395,- (btw-vrij)


Literatuur:
geen