Trainers: Martine Vecht en Karen Visser
Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie je om je heen gestreste collega’s met te volle agenda’s en zou je willen helpen? Volg dan de opleiding tot organizer in loondienst. Tijdens deze opleiding leer je anderen plannen en organiseren en kun je werkstress helpen verminderen.
De Opleiding tot Interne Business Organizer helpt organisatietalenten in loondienst om zich verder te ontwikkelen. Je krijgt de praktische kennis en kunde om in je eigen organisatie een bijdrage te leveren aan het terugdringen van werkdruk en het verbeteren van persoonlijke effectiviteit. Je leert anderen plannen en organiseren op een manier die bij hen past. De opleiding bestaat uit vier dagen.
Overzicht houden en de tijd goed gebruiken is lastiger dan het klinkt, dus zullen veel hulpvragen gaan over timemanagement en prioriteiten stellen. Maar hoe doe je het eigenlijk zelf en hoe leer je het andere mensen aan? Daar gaat de tweede dag van de opleiding over.
In de workshop in de ochtend laten we je ervaren hoe je informatie beoordeelt en inbedt in je eigen workflow zodat je niet alleen weet wat je moet doen, maar ook tijd hebt gereserveerd om je plannen daadwerkelijk uit te voeren. We bespreken de waan van de dag en uitstelgedrag: belangrijke oorzaken voor tijdnood. Door de methodiek aan den lijve te ondervinden ervaar je wat het kan doen met je toekomstige klanten.
In de middag bespreekt Karen Visser verschillende praktijkvoorbeelden zodat je inzicht krijgt wanneer je welke tools en technieken het beste kunt inzetten tijdens de begeleiding. Je kiest de instrumenten die bruikbaar zijn voor je eigen organisatie. Bovendien leer je hoe je het meeste uit de evaluatie haalt, zodat je je zelfstandig door kunt ontwikkelen.
Tijdens deze opleiding doe je een pilot op de werkvloer. Na de voorgaande dag heb je een intakegesprek gevoerd en na deze dag kun je stap twee van de begeleiding uitvoeren.
Opleidingsdoelen dag 2
- Je leert iemand 1-op-1 helpen met timemanagement, de begeleiding plannen en uitvoeren en een proces- en productevaluatie doen.
- Je maakt kennis met een flink aantal technieken rond tijd-, taak-, agenda-, mail- en informatiemanagement en je brengt er een aantal in de praktijk.
- Je leert methodisch op je eigen functioneren reflecteren zodat je je later zelfstandig verder kunt ontwikkelen.
Doelgroep
Je bent werkzaam in een organisatie waar werkdruk speelt, en ziet collega’s om je heen worstelen met de waan van de dag. Zelf heb je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier aan om je kennis over te dragen.
Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!
Geïnteresseerd geraakt?
Heb je interesse in deze opleiding, bekijk dan deze pagina voor meer informatie. De inhoud van de overige dagen vind je hier: dag een – dag drie – dag vier. Bij coronabeperkingen wordt deze dag online gegeven.
Datum en tijd:
13/10/2022: 10:00 - 17:30
Locatie:
Aristozalen
Brennerbaan 150
Utrecht
Kosten:
2095,- vrijgesteld van btw (vierdaagse opleiding)
Literatuur:
zie boekenlijst