Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie je om je heen gestreste collega’s met te volle agenda’s en zou je willen helpen? Volg dan de opleiding tot organizer in loondienst. Tijdens deze opleiding leer je anderen plannen en organiseren en kun je werkstress helpen verminderen.

De Opleiding tot Interne Business Organizer helpt organisatietalenten in loondienst om zich verder te ontwikkelen. Je krijgt de praktische kennis en kunde om in je eigen organisatie een bijdrage te leveren aan het terugdringen van werkdruk en het verbeteren van persoonlijke effectiviteit. Je leert anderen plannen en organiseren op een manier die bij hen past. De opleiding bestaat uit vier dagen.

Als interne organizer ken je het bedrijf waar je werkt als geen ander. Je weet dan ook precies wat de zwakke plekken zijn bij het organiseren van tijd en taken. Deze vierde en laatste dag van de opleiding leer je hoe je je kennis hierover overdraagt door middel van een workshop.

Van tevoren aan de slag
Het geven van een workshop is leuk, interessant en (voor beide partijen) leerzaam, maar het vergt wel een goede voorbereiding. Vandaar dat je al van tevoren met de voorbereiding aan de slag gaat. Deze punten komen aan de orde:

  • Hoe ontwerp je een workshop die aansluit bij de verwachtingen?
  • Hoe krijg je deelnemers in de leerstand? Ook als ze niet zo’n zin hadden in jouw workshop? Als ze bijvoorbeeld door de leidinggevende worden ‘gestuurd’.
  • Hoe zorg je ervoor dat je niet de hele tijd staat te doceren? Hoe zet je je deelnemers ook écht aan het werk (het is immers een workshop) en hoe houd je ze bij de les?
  • Hoe breng je structuur aan in je workshop?
  • Welke werkvormen zijn effectief en hoe zorg je dat je werkvormen kiest die passen bij hun leerwensen en jouw doelstellingen?

Doordat trainer Martine Floor je steeds ook het trainersperspectief laat zien, steek je dubbel zoveel op van deze workshop. Bovendien pas je alle inzichten gelijk toe op je eigen workshop in wording.

Blik op de toekomst
In de middag hoor je wat je kunt verwachten als je zelf als business organizer aan de slag gaat. We bespreken veelvoorkomende casuïstiek en je denkt na over de mogelijkheden in jouw organisatie. We sluiten af met het evalueren van de opleiding en een blik op de toekomst. Ongeveer een maand later heb je nog eenmaal contact met je mentor om je toekomst als Interne Business Organizer in het bedrijf te bespreken en je te helpen om je verder te ontwikkelen.

Opleidingsdoelen dag 4

  • Je kunt zelfstandig een workshop ontwerpen over een organizinggerelateerd onderwerp dat in jouw organisatie speelt, of over een timemanagementthema.
  • Je hoort ervaringen van een business organizer en staat stil bij je eigen positionering als interne business organizer in de toekomst.

Doelgroep

Je bent werkzaam in een organisatie waar werkdruk speelt, en ziet collega’s om je heen worstelen met de waan van de dag. Zelf heb je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier aan om je kennis over te dragen.

Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!

Geïnteresseerd geraakt?

Heb je interesse in deze opleiding, bekijk dan deze pagina voor meer informatie. De inhoud van de overige dagen vind je hier: dag eendag twee – dag drie. Bij coronabeperkingen wordt deze dag online gegeven.

Datum en tijd:
07/06/2024: 10:00 - 17:30

Locatie:
Aristozalen
Brennerbaan 150
Utrecht


Kosten:
2095,- btw-vrij (vierdaagse opleiding)


Literatuur:
zie boekenlijst