holistisch organiserenDe meeste organizers gebruiken logica en lineaire redeneringen om hun klanten te leren organiseren. Maar deze manier van ordenen sluit lang niet bij alle doelgroepen aan. In deze expertsessie leert Ine Lamers jou door een creatieve bril te kijken zodat je klanten die anders denken beter begrijpt en beter kunt begeleiden.

In Amerikaanse organizing-literatuur wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen lineaire, analytische denkers en creatieve, intuïtieve denkers. Organizers behoren dikwijls tot de eerste groep. We vinden het normaal om te denken in categorieën, volgordes, systemen, aantallen en stappenplannen. We zijn voortdurend op zoek naar patronen en stellen vragen als: hoe vaak gebruik je dit, wat is de volgende stap, zullen we van voor naar achter of van boven naar beneden werken?

Functie en vorm in plaats van emotie en intuïtie

We gebruiken rationele argumenten, hebben het over de functionaliteit van een voorwerp en minder over het gevoel dat iemand erbij heeft. Wanneer een taak te groot is dan delen we hem om praktische redenen op in behapbare stukken. We werken in een bepaalde volgorde omdat dit logisch is of efficiënt. Maar niet elke klant kan deze aanpak volgen, of er zelfstandig verder mee tijdens onze afwezigheid.

Wat doe je als jouw klant informatie op een andere manier verwerkt? Aan ons organizers de taak om de brug te slaan tussen de beide vormen, die elk waardevol zijn.

Alternatieve organizing oplossingen

In deze expertsessie deelt ergotherapeut en professional organizer Ine Lamers creatieve organizing methodes die aansluiten bij een meer intuïtieve denkstijl. Breid je vakkennis uit, leer wat holistisch organiseren is, maak kennis met alternatieve organizing oplossingen en help jouw ‘anders georganiseerde’ klanten gemakkelijker functioneren in onze gestructureerde maatschappij.

Meedoen?
Deze expertsessie vindt online plaats via Zoom op woensdagavond 18 november van 19:30 tot circa 21:00 uur. De kosten: € 59,50 incl. 21% btw. Je betaalt van tevoren per IDEAL en kunt direct je btw-factuur downloaden. Kort van tevoren ontvang je een link naar het Zoom-webinar en verdere informatie. Verhinderd? Schrijf je dan toch in en ontvang de opname en de bijbehorende hand-out achteraf.

INSCHRIJVEN

Datum en tijd:
18/11/2020: 19:30 - 21:00


Kosten:
59,50 incl. 21% btw


Literatuur:
geen