Irene-van-MeijgaardTrainer: Irene van Meijgaard

Tijdens de begeleiding kunnen lastige situaties ontstaan: je merkt bijvoorbeeld dat je klant in kringetjes redeneert of het even niet meer ziet zitten. Ook verdriet, weerstand of gevoelens van hopeloosheid komen voor. Wat doe je in dergelijke situaties? En hoe ga je om met gevoelens van frustratie bij jezelf?

Tijdens deze training nemen we je eigen gedrag onder de loep. Je leert wat overdracht en tegenoverdracht is en begint dit te herkennen in je klantrelaties. Je leert technieken om met de diverse lastige situaties om te gaan zonder dat je er zelf door van de wijs raakt. We analyseren frustrerende situaties waarin je je machteloos voelt, zelf weerstand ervaart of in redderspatronen schiet, zodat je beter weet hoe je hiermee om kunt gaan. Dankzij inzicht in je eigen issues kun je jezelf corrigeren en gaat je professionaliteit er met sprongen op vooruit.

In de middag is er gelegenheid om met technieken te oefenen en te zien wat het effect hiervan is.

Opleidingsdoelen

  • Is zich bewust van de principes van overdracht en tegenoverdracht
  • Kan constructief feedback geven of confronteren in lastige situaties
  • Kan de oorzaak van weerstand achterhalen en kent strategieën om hiermee om te gaan
  • Kijkt kritisch naar zijn/haar eigen rol en is zich bewust van zijn/haar persoonlijke valkuilen

Verplichte literatuur
Overdracht en tegenoverdracht – Van Delft, F. Boom Lemma Uitgevers, 2012.
Prijs € 19,50. Aantal pagina’s: 120. Geschatte studiebelasting: 6 uur

Kosten
De kosten voor deze trainingsdag zijn € 350,- excl. 21% btw. Dit is lunch en materialen, exclusief het boek.

Direct aanmelden

Datum en tijd:
13/10/2020: 09:30 - 17:00

Locatie:
Volksuniversiteit Utrecht
Nieuwegracht 41
3512 LE Utrecht


Kosten:
€ 350,- excl. 21% btw, inclusief lunch en materialen


Literatuur:
Overdracht en tegenoverdracht. F. van Delft