Intern organizer worden2018-09-26T19:07:03+00:00

Intern organizer worden

Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie je om je heen gestreste collega’s met te volle agenda’s en zou je willen helpen? Volg dan de Opleiding tot Interne Business Organizer. Als collega kun je werkstress helpen verminderen.

De Opleiding tot Interne Business Organizer helpt organisatietalenten om zich verder te ontwikkelen. Je krijgt de praktische kennis en kunde om in je eigen organisatie een bijdrage te leveren aan het terugdringen van werkdruk en het verbeteren van persoonlijke effectiviteit. Je leert anderen plannen en organiseren op een manier die bij hen past.

Voor wie?
Je bent werkzaam in een organisatie waar werkdruk speelt, en ziet collega’s om je heen worstelen met de waan van de dag. Zelf heb je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier aan om je kennis over te dragen.

Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!

Wat en hoe
De opleiding beslaat vier trainingsdagen van 10:00 – 17:30 uur verspreid over vier maanden. Daarnaast krijg je drie opdrachten die je intern uitvoert onder begeleiding van een mentor. Verder lees je een aantal boeken om vertrouwd te raken met methodes en technieken. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname. In de rechterkolom lees je meer over de inhoud van de opleiding.

De opleiding in het kort
Duur: 16 weken
Aantal trainingsdagen: vier
Lesmethode: zelfstudie en klassikaal
Opleidingsniveau deelnemers: HBO
Begeleiding: door eigen mentor
Afronding: certificaat van deelname
Studiebelasting totaal: 100-125 uur
Investering: € 1995,- excl 21% btw
Boekenpakket: € 60,-

Data voorjaarstraining (gegarandeerd)
Dag 1: donderdag 7 februari 2019
Dag 2: dinsdag 5 maart 2019
Dag 3: donderdag 4 april 2019
Dag 4: woensdag 8 mei 2019

Data najaarstraining
Dag 1: dinsdag 1 oktober 2019
Dag 2: donderdag  6 november 2019
Dag 3: maandag 9 december 2019
Dag 4: donderdag  16 januari 2020

Praktische informatie
De trainingen vinden plaats bij Aristo Utrecht, Brennerbaan 150 in Utrecht (tegenover NS Station Lunetten). De groepsgrootte bedraagt minimaal 6 en maximaal 14 deelnemers. Inschrijving op volgorde van aanmelding.

Ja, ik wil graag meer info ontvangen

Opleiding tot Interne Business Organizer

Ben jij een organisatietalent en vind je het leuk om anderen te helpen? Signaleer je dat er in jouw organisatie behoefte is aan meer expertise op het vlak van plannen, georganiseerd werken en stresspreventie, en zie je daarin kansen voor jezelf? Je kunt intern organizer worden met de Opleiding tot Interne Business Organizer.

Waarom zou je intern organizer worden?

Misschien begeleid je al mensen bij het uitvoeren van hun werk en zou je meer willen doen. Of heb je er belang bij dat het werk georganiseerd en planmatig wordt aangepakt. Het kan ook dat je andere mensen kopje onder ziet gaan in het werk terwijl jij denkt: dat moet anders kunnen.

Als interne organizer kun je een bijdrage leveren aan het verbeteren van de organisatie en het verminderen van werkstress. Je zit dicht bij het vuur en de drempel om een beroep op jou te doen is laag. Zo help jij je collega’s en kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden.

Wat leer je tijdens de opleiding? Een greep:

  • Je maakt kennis met het beroep professional organizer, de ontwikkeling van het vak door de jaren heen, het werkveld en de beroepsethiek.
  • Je kunt organizingproblemen op de werkplek herkennen en krijgt inzicht in de oorzaken van ongeorganiseerdheid.
  • Je kunt een begeleiding vormgeven inclusief plan van aanpak, het inschatten van de tijd, de uitvoering en de proces- en productevaluatie.
  • Je maakt kennis met een flink aantal technieken rond tijd-, taak-, agenda-, mail- en informatiemanagement en je brengt er een aantal in de praktijk.
  • Je leert wat stress is, hoe je het kunt herkennen, welke interventies je kunt inzetten in het kader van preventie en naar wie je kunt verwijzen.
  • Je leert zelfstandig een workshop geven over een organizingonderwerp dat in jouw organisatie speelt.

Geïnteresseerd geraakt?

Vraag de brochure aan of schrijf je direct in via deze link. Heb je nog vragen of aarzel je over deelname? Stel je vragen in een persoonlijk gesprek.

Laat je gegevens achter, wij nemen snel contact met je op

Programma van dag tot dag

Dag 1: Professional organizing op de werkplek: hoe ‘werkt’ dat?
Kennismaking met het vak, herkennen organizingproblemen op de werkplek, analyseren van de hulpvraag, een intake afnemen. Quick wins in je mailprogramma: om zelf toe te passen en/of over te dragen.

Dag 2: Aanpak van ongeorganiseerdheid (1) – Tools en technieken
Veel voorkomende valkuilen op het vlak van timemanagement. Technieken voor tijd-, taak,- mail-, informatie- en agendamanagement. Een begeleidingsplan maken, uitvoeren en afronden.

Dag 3: Aanpak van ongeorganiseerdheid (2) – Psychische oorzaken en stress
De impact van overtuigingen op de werkaanpak. Veelvoorkomende beperkingen op de werkvloer. Stress op de werkvloer: cijfers, trends, oorzaken, signalen en interventies voor de business organizer.

Dag 4: Intern aan de slag
Zelf een workshop geven. Ervaringen van een businessorganizer. Je toekomst als organisatieprofessional vormgeven binnen het bedrijf. Afsluiting en evaluatie.

Boekenpakket

Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren. Vecht, M. Business Contact 2018.
Effectief tijdbeheer. Kievit-Broeze, I.  Academic Service, 2017.
Uit je burn-out. Karsten, C. Kosmos Uitgevers, 2015.

Meld je je aan, dan ontvang je het ABC als welkomstcadeau. De overige boeken worden twee weken voorafgaand aan de cursus verzonden.

Bijzonder aan deze opleiding

  • Helemaal toegesneden op jou, als toekomstig professional organizer in loondienst
  • Meteen werkervaring opdoen zodat je weet of het bij je past
  • Leidt op voor het geven van individuele begeleiding en workshops
  • Eigen mentor aan wie je al je vragen kunt voorleggen
Direct aanmelden