Business organizer worden

De Opleiding tot Business Organizer helpt organisatietalenten om zich verder te ontwikkelen. Je krijgt de praktische kennis en kunde om een bijdrage te leveren aan het terugdringen van werkdruk en het verbeteren van persoonlijke effectiviteit.

Voor wie?

Je bent werkzaam in een organisatie waar werkdruk speelt, en ziet collega’s om je heen worstelen met de waan van de dag. Zelf heb je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier aan om je kennis over te dragen.

Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!

Ben je niet in loondienst, maar zelfstandig? En wil je zakelijk organizen in je dienstverlening opnemen? Ook dan kan deze opleiding passend zijn. Jouw mentor begeleidt je bij je eigen vraagstukken.

Studiebelasting

De opleiding beslaat vier trainingsdagen van 10:00 – 17:30 uur verspreid over vier maanden. Daarnaast krijg je drie opdrachten die je intern uitvoert onder begeleiding van een mentor. Verder lees je een aantal boeken om vertrouwd te raken met methodes en technieken. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname. In de rechterkolom lees je meer over de inhoud van de opleiding.

De opleiding in het kort

Duur: 14 weken
Aantal trainingsdagen: vier
Lesmethode: zelfstudie en klassikaal
Opleidingsniveau deelnemers: HBO
Begeleiding: door eigen mentor
Afronding: certificaat van deelname
Studiebelasting totaal: 100-125 uur
Investering: € 2095,- vrijgesteld van btw
Boekenpakket: € 75,-

Data voorjaarstraining

Dag 1: do 25 januari 2024
Dag 2: ma 18 maart 2024
Dag 3: wo 24 april 2024
Dag 4: vr 7 juni 2024

Data najaarstraining

Dag 1: ma 2 september 2024
Dag 2: vr 4 oktober 2024
Dag 3: wo 6 november 2024
Dag 4: ma 9 december 2024

Praktische informatie

De trainingen vinden plaats bij Aristo, Brennerbaan 150 in Lunetten. De groepsgrootte bedraagt minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers. Inschrijving op volgorde van aanmelding.

Erkend door de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).

Opleiding tot Business Organizer

Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie of hoor je dat collega’s of klanten weinig overzicht ervaren en zou je willen helpen? Volg dan de Opleiding tot Business Organizer. Als organisatietalent kun je werkstress helpen verminderen.

Interne business organizer

Als interne business organizer ben je één of meer dagdelen in de week beschikbaar om collega’s te coachen die tijdnood hebben, gek worden van hun mail of last hebben van werkstress. Je gaat met hen heel praktisch aan de slag en leert ze slimmer en efficiënter te werken. Online of offline. Soms is één keer voldoende, soms zijn er een paar sessies voor nodig. Ook kun je een korte, praktische workshop geven om je collega’s te inspireren. Je leert dit allemaal tijdens de opleiding.

Zelfstandige business organizer

Ben jij ondernemer en werk je al als coach, VA of organizer? Ook dan kan deze opleiding interessant zijn. In de opleiding besteden we echter geen aandacht aan het ondernemerschap zoals in de meeste opleidingen tot organizer. De tijd die vrij komt gebruiken we voor andere interessante onderwerpen. We focussen ons dus echt op de inhoud.

“Hele interessante, leerzame en inspirerende opleiding. Je krijgt er zelf energie van en bent echt van toegevoegde waarde voor je bedrijf.”

Programma van dag tot dag

Dag 1: Professional organizing op de werkplek: hoe ‘werkt’ dat?
Kennismaking met het vak, signaleren van organizingproblemen, analyseren van de hulpvraag, een intake afnemen. Quick wins in je mailprogramma: om zelf toe te passen en/of over te dragen. Fysiek of op afstand.

Dag 2: Tools en technieken
Veel voorkomende valkuilen op het vlak van timemanagement. Technieken voor tijd-, taak,- mail-, informatie- en agendamanagement. Samenwerken in Teams. Een begeleidingsplan maken, uitvoeren en afronden.

Dag 3: Psychische oorzaken en stress
De impact van overtuigingen op de werkaanpak. Veelvoorkomende beperkingen op de werkvloer. Stress op de werkvloer: cijfers, trends, oorzaken, signalen en interventies voor de business organizer.

Dag 4: Intern aan de slag
Zelf een workshop leren geven. Complexere casuïstiek. Je toekomst als business organizer vormgeven binnen het bedrijf. Afsluiting en evaluatie.

“Praktisch, goed in balans met theorie en les van experts. Je merkt dat hier goed over nagedacht is.”

Voor werkgevers

Organizer die in loondienst zijn, kunnen een bijdrage leveren aan het verbeteren van de organisatie en het verminderen van werkstress. Ze zitten dicht bij het vuur en de drempel om een beroep op hen te doen is laag. Zo helpen zij collega’s en kan de werkgever vormgeven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Hoe maak je dit duidelijk aan de werkgever? Eenvoudig: in dit document hebben we de voordelen van een interne business organizer op een rijtje gezet.

Bijzonder aan deze opleiding

  • Helemaal toegesneden op jou, als toekomstig organizer in loondienst
  • Ook geschikt voor zelfstandigen die zich op de zakelijke markt toe willen spitsen
  • Meteen werkervaring opdoen zodat je weet of het bij je past
  • Leidt op voor het geven van individuele begeleiding en korte, praktische workshops
  • Eigen mentor aan wie je al je vragen kunt voorleggen

Boekenpakket

Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren. Vecht, M. Business Contact, 2018.
Effectief tijdbeheer. Kievit-Broeze, I.  Academic Service, 2018.
Grip. Pastoor, R. Uitgeverij Nz, 2019.

Geïnteresseerd geraakt?

Bekijk de brochure aan of schrijf je direct in via deze link. Heb je nog vragen of aarzel je over deelname? Vul het formulier in, dan nemen we snel contact met je op.