Business organizer worden

De Opleiding tot Interne Business Organizer helpt organisatietalenten om zich verder te ontwikkelen. Je krijgt de praktische kennis en kunde om een bijdrage te leveren aan het terugdringen van werkdruk en het verbeteren van persoonlijke effectiviteit.
Voor wie?
Je bent werkzaam in een organisatie waar werkdruk speelt, en ziet collega’s om je heen worstelen met de waan van de dag. Zelf heb je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier aan om je kennis over te dragen.
Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!
Ben je niet in loondienst, maar zelfstandig? En wil je zakelijk organizen in je dienstverlening opnemen? Ook dan kan deze opleiding passend zijn. Jouw mentor begeleidt je bij je eigen vraagstukken.
Studiebelasting
De opleiding beslaat vier trainingsdagen van 10:00 – 17:30 uur verspreid over vier maanden. Daarnaast krijg je drie opdrachten die je intern uitvoert onder begeleiding van een mentor. Verder lees je een aantal boeken om vertrouwd te raken met methodes en technieken. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname. In de rechterkolom lees je meer over de inhoud van de opleiding.
De opleiding in het kort
Duur: 14 weken
Aantal trainingsdagen: vier
Lesmethode: zelfstudie en klassikaal
Opleidingsniveau deelnemers: HBO
Begeleiding: door eigen mentor
Afronding: certificaat van deelname
Studiebelasting totaal: 100-125 uur
Investering: € 2095,- vrijgesteld van btw
Boekenpakket: € 75,-
Data najaarstraining
Dag 1: vr 15 september 2023
Dag 2: wo 11 oktober 2023
Dag 3: ma 13 november 2023
Dag 4: do 14 december 2023
Praktische informatie
De trainingen vinden plaats bij Aristo, Brennerbaan 150 in Lunetten. De groepsgrootte bedraagt minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers. Inschrijving op volgorde van aanmelding.
Erkend door de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).
Opleiding tot Interne Business Organizer
Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie of hoor je dat collega’s te weinig overzicht ervaren en zou je willen helpen? Volg dan de Opleiding tot Interne Business Organizer. Als collega kun je werkstress helpen verminderen.
Een interne organizer leert collega’s slimmer werken
Als interne business organizer ben je één of meer dagdelen in de week beschikbaar om collega’s te coachen die tijdnood hebben, gek worden van hun mail of last hebben van werkstress. Je gaat met hen heel praktisch aan de slag en leert ze slimmer en efficiënter te werken. Online of offline. Soms is één keer voldoende, soms zijn er een paar sessies voor nodig. Ook kun je een korte, praktische workshop geven om je collega’s te inspireren. Je leert dit allemaal tijdens de opleiding.
“Hele interessante, leerzame en inspirerende opleiding. Je krijgt er zelf energie van en bent echt van toegevoegde waarde voor je bedrijf.”
Programma van dag tot dag
Dag 1: Professional organizing op de werkplek: hoe ‘werkt’ dat?
Kennismaking met het vak, signaleren van organizingproblemen, analyseren van de hulpvraag, een intake afnemen. Quick wins in je mailprogramma: om zelf toe te passen en/of over te dragen. Fysiek of op afstand.
Dag 2: Tools en technieken
Veel voorkomende valkuilen op het vlak van timemanagement. Technieken voor tijd-, taak,- mail-, informatie- en agendamanagement. Samenwerken in Teams. Een begeleidingsplan maken, uitvoeren en afronden.
Dag 3: Psychische oorzaken en stress
De impact van overtuigingen op de werkaanpak. Veelvoorkomende beperkingen op de werkvloer. Stress op de werkvloer: cijfers, trends, oorzaken, signalen en interventies voor de business organizer.
Dag 4: Intern aan de slag
Zelf een workshop leren geven. Complexere casuïstiek. Je toekomst als business organizer vormgeven binnen het bedrijf. Afsluiting en evaluatie.
“Praktisch, goed in balans met theorie en les van experts. Je merkt dat hier goed over nagedacht is.”
Voor je werkgever
Als interne organizer kun je een bijdrage leveren aan het verbeteren van de organisatie en het verminderen van werkstress. Je zit dicht bij het vuur en de drempel om een beroep op jou te doen is laag. Zo help jij je collega’s en kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Maar hoe maak je dit duidelijk aan je werkgever? Eenvoudig: in dit document hebben we de voordelen van een IBO op een rijtje gezet.
Bijzonder aan deze opleiding
- Helemaal toegesneden op jou, als toekomstig professional organizer in loondienst
- Meteen werkervaring opdoen zodat je weet of het bij je past
- Leidt op voor het geven van individuele begeleiding en korte, praktische workshops
- Eigen mentor aan wie je al je vragen kunt voorleggen
- Ook geschikt voor zelfstandige organizers die zich op de zakelijke markt toe willen spitsen
Boekenpakket
Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren. Vecht, M. Business Contact 2018.
Effectief tijdbeheer. Kievit-Broeze, I. Academic Service, 2018.
Grip. Het geheim van slim werken. Pastoor, R. Uitgeverij Nz, 2019.
Geïnteresseerd geraakt?
Bekijk de brochure aan of schrijf je direct in via deze link. Heb je nog vragen of aarzel je over deelname? Vul het formulier in, dan nemen we snel contact met je op.