Intern organizer worden

De Opleiding tot Interne Business Organizer helpt organisatietalenten om zich verder te ontwikkelen. Je krijgt de praktische kennis en kunde om in je eigen organisatie een bijdrage te leveren aan het terugdringen van werkdruk en het verbeteren van persoonlijke effectiviteit.

Download de brochure

Voor wie?

Je bent werkzaam in een organisatie waar werkdruk speelt, en ziet collega’s om je heen worstelen met de waan van de dag. Zelf heb je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier aan om je kennis over te dragen.

Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!

Studiebelasting

De opleiding beslaat vier trainingsdagen van 10:00 – 17:30 uur verspreid over vier maanden. Daarnaast krijg je drie opdrachten die je intern uitvoert onder begeleiding van een mentor. Verder lees je een aantal boeken om vertrouwd te raken met methodes en technieken. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname. In de rechterkolom lees je meer over de inhoud van de opleiding.

De opleiding in het kort

Duur: 16 weken
Aantal trainingsdagen: vier
Lesmethode: zelfstudie en klassikaal
Opleidingsniveau deelnemers: HBO
Begeleiding: door eigen mentor
Afronding: certificaat van deelname
Studiebelasting totaal: 100-125 uur
Investering: € 1995,- excl 21% btw
Boekenpakket: € 60,-

Data najaarstraining
Dag 1: di 1 oktober 2019
Dag 2: do 7 november 2019
Dag 3: di 10 december 2019
Dag 4: do 16 januari 2020

Data voorjaarstraining
Dag 1: do 30 januari 2020 (gewijzigde datum)
Dag 2: di 3 maart 2020
Dag 3: vr 10 april 2020 (let op: Goede Vrijdag)
Dag 4: di 12 mei 2020

Praktische informatie

De trainingen vinden plaats bij vergadercentrum Vredenburg 19 in Utrecht  of Aristo, Brennerbaan 150 in Lunetten. De groepsgrootte bedraagt minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers. Inschrijving op volgorde van aanmelding.

Direct aanmelden

Opleiding tot Interne Business Organizer

Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie je om je heen gestreste collega’s met te volle agenda’s en zou je willen helpen? Volg dan de Opleiding tot Interne Business Organizer. Als collega kun je werkstress helpen verminderen.

Een interne organizer leert collega’s slimmer werken

Als interne business organizer ben je één of meer dagdelen in de week beschikbaar om collega’s te coachen die tijdnood hebben, gek worden van hun mail of last hebben van werkstress. Je gaat met hen heel praktisch aan de slag en leert ze slimmer en efficiënter te werken. Soms is één keer voldoende, soms zijn er een paar sessies voor nodig. Ook kun je een korte, praktische workshop geven om je collega’s te inspireren. Je leert dit allemaal tijdens de opleiding.

“Hele interessante, leerzame en inspirerende opleiding. Je krijgt er zelf energie van en bent echt van toegevoegde waarde voor je bedrijf.”

Programma van dag tot dag

Dag 1: Professional organizing op de werkplek: hoe ‘werkt’ dat?
Kennismaking met het vak, herkennen organizingproblemen op de werkplek, analyseren van de hulpvraag, een intake afnemen. Quick wins in je mailprogramma: om zelf toe te passen en/of over te dragen.

Dag 2: Aanpak van ongeorganiseerdheid (1) – Tools en technieken
Veel voorkomende valkuilen op het vlak van timemanagement. Technieken voor tijd-, taak,- mail-, informatie- en agendamanagement. Een begeleidingsplan maken, uitvoeren en afronden.

Dag 3: Aanpak van ongeorganiseerdheid (2) – Psychische oorzaken en stress
De impact van overtuigingen op de werkaanpak. Veelvoorkomende beperkingen op de werkvloer. Stress op de werkvloer: cijfers, trends, oorzaken, signalen en interventies voor de business organizer.

Dag 4: Intern aan de slag
Zelf een workshop leren geven. Complexere casuïstiek. Je toekomst als business organizer vormgeven binnen het bedrijf. Afsluiting en evaluatie.

“Praktisch, goed in balans met theorie en les van experts. Je merkt dat hier goed over nagedacht is.”

Meerwaarde voor de organisatie

Als interne organizer kun je een bijdrage leveren aan het verbeteren van de organisatie en het verminderen van werkstress. Je zit dicht bij het vuur en de drempel om een beroep op jou te doen is laag. Zo help jij je collega’s en kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. De terugverdientijd van de investering is aantrekkelijk: minder dan zes maanden.

Bijzonder aan deze opleiding

  • Helemaal toegesneden op jou, als toekomstig professional organizer in loondienst
  • Meteen werkervaring opdoen zodat je weet of het bij je past
  • Leidt op voor het geven van individuele begeleiding en korte, praktische workshops
  • Eigen mentor aan wie je al je vragen kunt voorleggen

Boekenpakket

Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren. Vecht, M. Business Contact 2018.
Effectief tijdbeheer. Kievit-Broeze, I.  Academic Service, 2018.
Grip. Het geheim van slim werken. Pastoor, R. Uitgeverij Nz, 2019.

Geïnteresseerd geraakt?

Bekijk de brochure aan of schrijf je direct in via deze link. Heb je nog vragen of aarzel je over deelname? Vul het formulier in, dan nemen we snel contact met je op.

Neem contact op