De helft van de organizers stopt – overleef jij het eerste jaar van je bedrijf?

2021-04-14T08:40:39+02:0024 feb 2021|gastblog|

Het aantal professional organizers in Nederland groeit. Toch blijkt uit gegevens van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO) dat slechts de helft van hen succesvol is. Het ondernemerschap blijkt in veel gevallen te overweldigend. In deze blog van NBPO-voorzitter Marianne Winter lees je hoe jij ervoor kunt zorgen dat jij bij die 50% zit [...]

Een ontevreden klant

2020-12-16T15:50:08+01:0016 dec 2020|Ervaringsverhaal, Kwaliteit|

Middenin de zomer ging op een snoeihete middag de telefoon. Het was dringend, en ik zette de auto aan de kant om de mevrouw aan de lijn te woord te staan. Maar eerst moest ik beloven absoluut niets door te vertellen. Het is dan ook met enige aarzeling dat ik dit verhaal hier deel. door: [...]

Kleineondernemersregeling aanvragen: slim of niet?

2020-11-27T13:21:57+01:0027 nov 2020|Kwaliteit, Organizing|

Mijn boekhouder is niet te spreken over de kleineondernemersregeling, de nieuwe btw-regeling voor kleine zelfstandigen. 'Als de belastingdienst de regels verandert, kun je ervan op aan dat ze er geld aan overhoudt,' moppert hij. Zelf ben ik op het moment (ik schrijf dit in november 2019) ook niet zo blij met de fiscus. Door het [...]

Professional organizing en eigeneffectiviteit

2021-03-21T15:32:44+01:0027 okt 2020|Kwaliteit, Organizing|

Binnenkort is het de Week van de Duurzame Inzetbaarheid. Voor organizers in de zakelijke markt een mooie gelegenheid om zich te profileren! De NBPO is partner en organiseert een kennissessie over digitale tools. Zelf denk ik overigens dat ook organizers op de particuliere markt en de zorgmarkt bijdragen aan vitaliteit en ontwikkeling. Nu ik aan [...]

Dit is waarom mensen een organizer nodig hebben

2020-09-26T13:08:09+02:0026 sep 2020|Ondernemerstips|

Tijdens een themadag over marketing die de beroepsvereniging organiseerde, stelde spreker Selma Foeken een vraag waar ik niet meteen het antwoord op wist. Een vraag die onze klanten zich in wanhoop stellen voordat ze onze hulp inschakelen. Een vraag die, eenmaal beantwoord, je klant geruststelt en het vertrouwen in jouw expertise vergroot. Een belangrijke vraag [...]

‘Organizen in tijden van corona’ – opname

2020-05-20T15:38:16+02:0010 apr 2020|Nieuws|

Na het uitbreken van de coronacrisis hebben we op vrijdag 10 april 2020 met veel plezier een webinar gegeven over organizen in tijden van corona. Wil je dit nog terugkijken? Vraag de de link en het wachtwoord op bij info@schoolvoororganizing.nl. Daarna hebben we verschillende van onze gebruikelijke ondernemersactiviteiten omgezet in webinars. Je kunt het aanbod [...]

Miep Kraak

2021-03-21T15:31:18+01:0031 jan 2020|Essay, Organizing|

 Met gemengde gevoelens lees ik de Linda van januari. Met prachtige en gevarieerde portretten van zes collega's uit de particuliere markt. Maar... van de cover schrik ik. MIEP KRAAK staat er onheilspellend, met grote witte letters op een zwarte achtergrond. Het volgende artikel heet 'Poetsporno'. De associatie ligt er dik bovenop. door: Martine Vecht Een [...]

Betrek naasten bij ASS-begeleiding

2021-04-14T09:04:47+02:0023 apr 2019|gastblog|

Tijdens bijeenkomsten waarbij het onderwerp autisme (ASS) ter sprake komt, valt het me vaak op dat men denkt dat mensen met ASS levenslange professionele begeleiding nodig hebben. Levenslange begeleiding: wellicht.  Maar moet dat professioneel zijn: nee! Door: Francien van Rijt (Opgeruimd jezelf zijn) Veel mensen hebben een stereotiep beeld van mensen met ASS. Op tv [...]

Concurrenten of collega’s?

2021-04-14T09:04:57+02:0012 dec 2018|gastblog|

Als je klanten wilt moet je zien op te vallen tussen anderen die hetzelfde bieden als jij. Dat geldt voor de kapper, een bloemist of een autobedrijf. Ogenschijnlijk bieden ze een vergelijkbaar product en toch heb je je favorieten. Zo is het ook bij organizers. Waarom komt iemand uit Den Haag bij mij en belt [...]

Ze komen zelf naar me toe

2018-11-21T09:01:59+01:0003 jul 2018|Ervaringsverhaal|

Al heel lang was Louise Jorritsma, beleidsmedewerker bij De Maatschap Interne Geneeskunde & MDL in het Medisch Centrum Leeuwarden, geïnteresseerd in efficiency. Met name specialisten konden tijdwinst boeken, meende ze, tijd die dan weer ten goede zou kunnen komen aan de patiëntenzorg. Alleen: zouden zij iets van haar willen aannemen? Nou en of, bleek al [...]

Ga naar de bovenkant