Je gaat voor jezelf beginnen, of bent net een bedrijf gestart. Alles is nieuw voor je, en er is veel te leren. Natuurlijk oriënteer je je in de eerste plaats op de inhoudelijke kant van het verhaal: jouw expertise bijvoorbeeld als professional organizer, budgetcoach of virtual assistant. Maar een bedrijf starten is niet niks, daar komt veel meer bij kijken. Waar moet je rekening mee houden en wat moet je allemaal regelen? Het komt uitgebreid aan de orde tijdens dit webinar.
Als je een bedrijf gaat opzetten komt er veel op je af. Je kunt natuurlijk alles op je eigen houtje uitzoeken en je hoofd breken over vragen als ‘Moet ik btw gaan heffen ja of nee?’ en ‘Welke kosten mag ik aftrekken?’ en ‘Hoe zet ik in vredesnaam een boekhouding op?’ Waarschijnlijk niet echt onderwerpen waar je blij van wordt.
Gelukkig heeft Marianne Winter, organizer bij The Organizing Company® dit hele proces voor je op een rijtje gezet, zodat je geen tijd hoeft te verdoen met uitzoeken hoe het allemaal zit bij het opstarten van een bedrijf. ‘Als professional in de organizing industrie is het enorm belangrijk dat je ook achter de schermen jouw zaken op orde hebt. Als geen ander word je hierop beoordeeld,’ zegt ze. ‘Maar veel mensen vinden het helemaal niet leuk om de administratie te doen. Waarom zou je dan het wiel zelf uitvinden?’
Wat gaan we doen?
Vandaag geeft Marianne je veel informatie over het opstarten van je administratie. Je leert:
- waarop je moet letten bij je inschrijving bij de KvK (of als je je bedrijfsactiviteiten wilt aanpassen)
- welke fiscale voordelen en verplichtingen je hebt als (startende) ondernemer
- wat realistische tarieven zijn, en wat je daar allemaal in verrekent
- hoe je kunt zorgen voor financiële rust, nu en later
- en hoe je jouw werkweek als zzp’er zo optimaal mogelijk benut
En natuurlijk is er veel tijd voor het beantwoorden van vragen.
Organisatie en kosten
Deze ondernemersochtend vindt online plaats op woensdagochtend 24 januari van 10:00 tot circa 12:00 uur. De kosten: € 25,00 (vrijgesteld van btw). Je betaalt van tevoren per IDEAL en kunt direct je factuur downloaden. Kort van tevoren ontvang je een link naar het Zoom-webinar en verdere informatie.
Datum en tijd:
24/01/2024: 10:00 - 12:00
Kosten:
€ 25,- (vrijgesteld van btw)
Literatuur:
geen