Afbeelding van Rosy via Pixabay.

Werken in teamverband is niet alleen gezellig, inspirerend en motiverend. Je krijgt er een groter bereik door, kunt meer en andere opdrachten aanpakken en zaken als marketing gezamenlijk organiseren. Bovendien: wanneer je je kunt spiegelen aan anderen, krijgt je eigen professionaliteit een impuls. Maar welke vormen van samenwerking zijn er?

In deze interviewreeks vertellen zes collega-organizers uit verschillende niches over hun ervaringen met samenwerken. De interviews hebben plaatsgevonden via Zoom op 1, 12 en 20 juni. Je kunt deze reeks nog t/m eind juli aanschaffen en terugluisteren.

Lisette Beijnes – de Boer

Onze eerste gast op 1 juni is Lisette Beijnes de Boer van Moeiteloos Werken. Dit is een gezamenlijk training- en coaching concept dat Lisette ontwikkelde met Madelon Gloude. Beide zijn ervaren werkplektrainers gespecialiseerd in slim en efficiënt werken, een scroll-vrije inbox, productiviteit, timemanagement en werkstress. Inmiddels zijn er nog twee trainers aangesloten bij dit concept, Monique Donga en Jantina van Beers. Lisette vertelt deze avond hoe Moeiteloos werken is ontstaan en hoe zij de samenwerking vorm geven.

Nele Colle

Daarna maken we kennis met Nele Colle. Zij is professional organizer/opruimcoach in België en eigenaar van Nelecolle.be. Nele begon haar bedrijf in 2017 en schreef twee boeken waarover ze regelmatig lezingen geeft. Toen de vraag naar opruimhulp uit andere provincies steeg, zocht ze de samenwerking met anderen. Inmiddels zijn Nele en haar team actief over heel Vlaanderen en wil ze graag uitbreiden naar Nederland. De collega’s werken in haar naam en dat vraagt veel vertrouwen. Hoe pakt Nele dat aan en wat voor mensen zoekt ze? In dit gesprek vertelt ze daar meer over.

Marije Ruijtenberg

Marije Ruijtenberg en Astrid Haveman spreken we op 12 juni. Marije woont in Zeeland, waar de organizers elkaar al vaker opzochten. Van lieverlee ontstond het idee om zich actiever te profileren. Zo organiseerde de regiogroep in samenwerking met de School voor Organizing een trainingsdag over verzamelproblematiek voor zorgondersteuners in de WMO. Het was zo’n succes dat het een jaarlijks terugkerende dag werd. Hierdoor heeft de regiogroep veel bekendheid gekregen. Marije Ruijtenberg was een van de initiatiefnemers. Hoe gaat het nu met de regiogroep?

Astrid Haveman

Astrid Haveman was al langer business organizer, maar wilde grotere opdrachten samen kunnen aanvliegen. In 2016 zocht ze de samenwerking met drie collega’s en vanaf 2018 gingen ze verder als de Master of Workflow Coöperatie U.A. Astrid koos bewust voor een coöperatie, maar alle aangesloten hebben ook hun eigen zelfstandigheid behouden. De coöperatie zoekt nieuwe leden en presenteert zich graag vanavond.

Gerda van Loo

De reeks eindigt op 20 juni met Gerda van Loo en Hilde Verdijk. Gerda startte in 2005 als professional organizer bij cliënten thuis en op het werk. Ze had al vroeg in de gaten dat de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) in 2015 voor veel verandering zou zorgen in de toenmalige PGB-markt en volgde het onderwerp op de voet. In 2014 deed ze mee met de landelijke aanbesteding van gemeentes voor het leveren van ZIN (Zorg in Natura) en ‘won’ een contract met zes gemeentes. Inmiddels levert Gerda via Van Loo & Co met 13 onderaannemers WMO/ZIN-begeleiding. Dit brengt de nodige uitdagingen met zich mee.

Hilde Verdijk

Steeds vaker wordt de hulp van organizers ingeroepen voor de begeleiding van mensen met hoarding gedrag. Hilde Verdijk specialiseerde zich jaren geleden in Amerika in deze doelgroep en vormde samen met vier andere gespecialiseerde organizers (Divya van den Berg, Annelie Brummer, Klazien Lambregtse en Ingrid Tielemans) een intervisiegroep. De groep droomde al jaren over het schrijven van een boek, en op 15 mei ziet Hoarding, Opruimen en Ordenen met Problematische Verzamelaars eindelijk het levenslicht. Ook organiseert de groep de Nederlandse Hoarding Week. Hilde vertelt hoe haar groep dit allemaal voor elkaar krijgt en wat ze heeft geleerd van deze samenwerking.

Terugluisteren

Je kunt alle gesprekken terugluisteren tegen een bijdrage van € 25,- (vrijgesteld van btw). Je betaalt van tevoren per IDEAL en ontvangt direct je bewijs van betaling. Binnen een werkdag krijg je alle opnames toegestuurd.

Datum en tijd:
01/07/2023 - 31/07/2023: Hele dag


Kosten:
25,- (vrijgesteld van btw)


Literatuur:
geen